Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

onsdag 30 juni 2010

Småbarnsmamma schasade bort ovälkomna gäster

Fredat område? Det verkar så om svenskarna får bestämma. Foto: Fria Tider

LINKÖPING. Bortschasningen inträffade i ett svenskt område i Linköping, dit många svenskar flyr just för att slippa den påfrestande mångkulturen. Anders på Fria Tider blev vittne till händelsen på söndagen och lyckades intervjua kvinnan. Hans iakttagelser finns nedan.

Genom fönstret observerade jag att det kommit en samling religiösa främlingar mitt i "oasen" som jag kallar bostadsrätternas grönområde. En kvart gick och jag satt och jobbade på att skriva en notis när jag hörde högljudd diskussion nedanför.

En ordväxling hade brutit ut mellan en ung svensk kvinna och de två kvinnorna som tidigare bredde ut sig i grönområdet. Stämningen blev fort hätsk och det stod tydligt att allt inte var som det skulle.

När kvinnan gick in mot en trapp slängde jag på mig skorna och gensköt henne när hon var på väg in genom sin dörr. Jag frågade henne vad det var som skett.

"Jag sa att denna park är till för de som betalt pengar för att bo här. Kvinnorna verkade inte respektera detta, då sa jag helt enkelt att sådana som dem inte är välkomna här, och hotade med att ringa Securitas. Jag har gått och hållit god min när dem sitter och pratar högt på bussen och har flyttat hit just för att slippa sådant. Kommer de hit är det baske mig nog, inte minst eftersom jag har småbarn. Givetvis kallade de båda mig för 'rasist' efter att jag sagt det sista", sa kvinnan som önskar förbli anonym.

När jag berättade om Fria Tider sa hon att området inte borde omnämnas eftersom det kan leda till en invasion av högljudda element. Hon frågade även om jag hade några "tips på hur man bäst schasar iväg dem och förklara att de inte är välkomna här". Jag sa att hon gjort rätt bra ifrån sig redan och log.

Efter att hon fått Fria Tiders webbadress växlade vi nummer. Hon berättade att någon spikat upp tidningen Nationell Idag, en nationaldemokratisk tidning, i sophanteringsrummet nyligen, så det var uppenbart att finns det fler med liknande åsikter i bostadsområdet, trodde hon.

När jag kom upp till min lägenhet igen var även de främmande familjernas män på plats och ett främmande språk talades högljutt. Familjerna höll på att packa ihop sina saker för att ge sig av. Jag kände att fler borde höra om denna händelse och passade även på att besöka sophanteringsrummet – det hon hade sagt stämde.

En tredje person har spikat upp en samhällskritisk tidning i sophanteringsrummet. Foto: Fria Tider

Många svenskar har hängt ut flaggan i samband med sommaren. Foto: Fria Tider

AJ.



Ursprungsartikel
Källa: Fria Tider (importerat inlägg)

Inga kommentarer: