Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

onsdag 30 december 2009

Pressmeddelande: SD:are anmäler Fredrik Jönsson för förtal/ärekränkning


PI sprider hela bloggposten direkt från SD Landskrona:

Frilansjournalisten, föreläsaren och kommunistiska politikern Fredrik Jönsson kommer i morgon (läs idag, anm PI) den 29 dec, att anmälas av Carina Herrstedt, Sverigedemokraternas andre vice ordförande för långvariga trakasserier och förtal. Carina Herrstedt kommer att lämna in en stämningsansökan mot Fredrik Jönsson till Lunds tingsrätt.

Carina Herrstedt blev nyligen anmäld av Fredrik Jönsson för förtal efter att någon skrivit en kommentar om honom på Carina Herrstedts sambos hemsida. Fredrik Jönsson och den svans kring honom som skriver på Internet har satt i system att anmäla sverigedemokrater för att det skrivs om honom.

Fredrik Jönsson är politiskt engagerad i Sveriges kommunistiska parti (SKP) och har såväl deltagit som arrangerat motdemonstrationer vid Sverigedemokraternas möten och som slutat med mötesstörningar. Bland de otaliga trakasserier utöver okynnesanmälningar så har Carina Herrstedt fått utstå att av Fredrik Jönssons bloggkollegor lida av allt från alkoholism till hedersbrottsling.

Carina Herrstedt menar i en kommentar att det har gått för långt nu:

- Inget av det som skrivs eller påstås har någon sanning eller berör mitt politiska ställningstagande. Istället försöker Fredrik Jönsson och andra politiska menings-motståndare att misskreditera mig och begå någon form av karaktärsmord av mig. Det är inte bara det att jag är sverigedemokrat utan även den omständigheten att jag dessutom är kvinna tycks Fredrik Jönsson se mig mig som ett hatobjekt.

Nu har det nått till den gräns där jag fått nog och är tvungen att anmäla Fredrik Jönsson för såväl trakasserier som förtal/ärekränkning.

För mer information:

Carina Herrstedt
andre vice ordförande
Sverigedemokraterna
0709-370115

SD Landskrona



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt (medlem)

Inga kommentarer: