Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

tisdag 19 maj 2009

Råttorna lämnar skeppet


Nu har krönikören Johanne Hildebrandt i Aftonbladet skrivit en krönika med udden – en ganska vass udd – riktad mot feminister.

Så här skriver hon bland annat: “Inte nog med detta, på Lunds universitet ska alla kurser genomgå en genuscertifiering för att kvalitetssäkra undervisningen. Övervakareska se till att riktlinjerna i detta projekt efterlevs, ungefär som Sovjetstatens politiska kommissarier. Någon som tror att oliktänkande lärare kommer få godkända kurser, oavsett hur viktigt resten av innehållet i undervisningen är?”

Ännu ett tecken på att det börjar svänga. Råttorna lämnar skeppet. Ännu så länge bara de första råttorna, de med bäst instinkt. Men ändå. Ingen vill vara kvar på förlorarnas sida.

Om ett tag är vi inte underdogs längre.




Ursprungsartikel:
http://genusnytt.wordpress.com/2009/05/17/rattorna-lamnar-skeppet/

Källa: GenusNytt (importerat inlägg)

Inga kommentarer: