Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

tisdag 19 maj 2009

Bara för män – stämmer det verkligen?


Stadsmissionen startar en verksamhet som enbart riktar sig till unga män, åtminstone enligt DN (här). Går man till Stadsmissionens sajt står det däremot ingenting om att verksamheten exkluderar kvinnor (här). Där står det om “unga vuxna” och kön nämns inte. Har Stadsmissionen glömt att nämna att det bara är för män, eller är det DN som fått saken om bakfoten?

I Stadsmissionens verksamhet Enter, en annan verksamhet de har, står det däremot i klartext att det bara är för flickor. Läs mer om det här.




Ursprungsartikel:
http://genusnytt.wordpress.com/2009/05/17/undrens-tid-ar-inte-forbi/

Källa: GenusNytt (importerat inlägg)

Inga kommentarer: