Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

söndag 31 januari 2010

Kommunalråd Ilmar Reepalu vänsterns sanna ansikte.


I alla fall när det gäller att slicka de islamistiska krafternas bak. Från Skånskan. Man kan ju fundera på vad de styrande i SAP säger på sina möten bakom stängda dörrar?

”Familjer med judisk bakgrund flyttar från Malmö på grund av rädsla för våld och hot. Hur ser du på det?
– Jag tycker det är förfärligt om människor känner sig så hotade att de inte kan bo kvar i Malmö. Jag hoppas att de själva ser till att polisen får kännedom om hot och vad som gör att de kommit till den slutsatsen.
På de judiska gudstjänsterna har man egen säkerhetsstyrka och ibland polisbevakning. Visar inte det att gruppen är speciellt utsatt?
– Malmö och Skåne har tyvärr haft bekymmer med grupper längst ute på högerkanten. Jag har själv fått hakkors målade på min bostad.
Judiska församlingen menar att det handlar om extremvänster och hårdföra muslimska grupper.
Jag har uppfattat att högergrupperna varit de som plågat judiska församlingar under lång tid. Men jag känner inte till om extremvänstern driver de frågorna. Men självklart har konflikten i Gaza förra året spillt över på Malmö.
Ilmar Reepalu menar att inte bara politikerna har ansvar för judarnas situation i Malmö. Judiska individer och församlingen har också möjlighet att påverka hur omvärlden uppfattar dem.
Jag skulle önska att judiska församlingen tog avstånd från Israels kränkningar av civilbefolkningen i Gaza. I stället väljer man att hålla en demonstration på Stortorget, som kan sända fel signaler.
– Samtidigt skulle jag önska att företrädare för muslimer i Malmö klart och tydligt säger att judarna i Malmö inte ska blandas in i Israel-Palestina-konflikten. ”

Man kan undra vilken planet han bor på? Man blir bestört när man läser vad han säger. Jag tycker Israel skall stå på sig och försvara sitt land. För någon dag kommer vi vara tvingade att försvara vårt land med. Då kommer Ilmar stå på andra sidan och hoppas på våran utrotning med. Sedan försöker han på klassiskt vis skylla över allt på ”högerextremister”. Ta huvudet ur sanden strutsen.

Varjager



Ursprungsartikel
Källa: Varjager's Weblog (medlem)

Inga kommentarer: