Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

fredag 22 maj 2009

Södertälje: Ung man påkörd och misshandlad

"Ett gäng ungdomar började på tisdagskvällen bråka i Ronna, Södertälje. Målsägande blev först påkörd och därefter misshandlad. "

"
Bråket inleddes på en fotbollsplan intill en skola i Ronna. När en ung man lämnade platsen med moped följde ytterligare två efter i en vit bil.

Då de hann ifatt den första killen körde de på honom. Enligt vittnen skedde det avsiktligt.

- När de kört på honom började de misshandla honom. En av männen var beväpnad med ett pistolliknande föremål, den andra med en stor kniv eller ett samurajsvärd, säger Björn Engström vid länskommunikationscentralen i Stockholm."

DN ,
LT
/Fröken Sverige






Ursprungsartikel:
http://imittsverige.blogspot.com/2009/05/sodertalje-ung-man-pakord-och.html

Källa: I mitt Sverige (importerat inlägg)

Inga kommentarer: