Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

fredag 22 maj 2009

Kackerlackor vill bo i Malmö

" Kackerlackor utgör ett växande problem, främst i storstäder.

SKÅNE: – Problemet är störst i storstäder, säger Jörgen Gullstrand, platschef på Anticimex i Malmö, till Sydsvenskan.

Anticimex har ökat sina insatser även i mindre städer, men problemet är klart störst i Malmö. Kackerlackor är ovanliga i villaområden och fler i hus med fler boende och Gullstrand bedömer att trångboddhet gynnar kackerlackan."

Sydsvenskan

/Fröken Sverige





Ursprungsartikel:
http://imittsverige.blogspot.com/2009/05/kackerlackor-vill-bo-i-malmo.html

Källa: I mitt Sverige (importerat inlägg)

Inga kommentarer: