Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

tisdag 19 maj 2009

Personalen på soc lärs att misstro män


Joakim “Daddy” Ramstedt har skrivit en ny artikel på Newsmill. Den är oerhört intressant. Via en bekant har han fått en insider-berättelse om hur personalen på socialtjänsten när de utbildas får lära sig att diskriminera män. Här är ett citat ur Joakims artikel:

“Om en kvinnas berättelse framstår som vag eller oprecis. Om hon ändrar sina uppgifter från en dag till en annan så betyder det inte att hon ljuger, fick man lära sig. Tvärtom så tyder det på att kvinnan befinner sig i chock och därför bör man alltså fästa tilltro till hennes uppgifter. Om mannen är rak och tydlig i sin redogörelse och konsist kan berätta sin historia utan att tveka, tyder detta på att han just är den sortens man som är van att dominera och härska, med andra ord är detta ett bevis på att han ljuger. Min källa dristade sig då till att fråga utbildaren om hur man i så fall skall tolka en kvinna som likt mannen är fast och övertygande i sin berättelse. Det betyder endast att hon kommit ur chockfasen och därmed kan man vara rätt övertygad om att hennes uppgifter är sanna blev svaret.”

Den socialsekreterare som var med på utbildningen och blev chockad av det hela vill vara anonym av rädsla för tråkigheter på sin arbetsplats. Det förvånar inte. Många i Sverige tiger av rädsla för feminismen.

Läs hela Joakims artikel här.




Ursprungsartikel:
http://genusnytt.wordpress.com/2009/05/16/personalen-pa-soc-lars-att-misstro-man/

Källa: GenusNytt (importerat inlägg)

Inga kommentarer: