Torgmöte i solsken i Västervik Foto Thoralf Alfsson
Idag passade jag på att även besöka torgmötet i Västervik då jag ändå hade vägarna förbi.
Solen strålande från en ganska blå himmel under eftermiddagen när Sverigedemokraterna höll sitt möte i Västervik. Västervik har en kommunförening som verkligen fått ett uppsving med de nya och aktiva medlemmarna. Skall bli mycket intressant att se hur stora framgångarna kommer att bli i Västervik i de kommande valen. Om vi hade haft dessa personer som aktiva medlemmar under valrörelsen 2006 hade SD även varit representerade i landstinget under denna mandatperiod. Nu får vi vänta till 2010 innan det blir verklighet.
Mötesstörare utan toblerone! Foto Thoralf Alfsson
Mötet stördes mot slutet av några ungdomar från Västerviks socialistförening enligt Västerviks Tidningen. Dialogpoliserna som var på plats stod passivt och tittade på utan att reagera det minsta på dessa ungdomars försök att störa mötet, istället diskuterade de tydligen något annat.
Dialogpoliser? Foto Thoralf Alfsson
När Mona Sahlin 1:a maj talade i Kalmar 2007 var det andra regler som gällde. Då var det inga dialogpoliser på plats, snarare den nationella insatsstyrkan som grep en man som delade ut toblerone till publiken. Men den välgörenheten var tydligen förbjuden enligt polisbefälen på plats.
Från Östra Ölands Fria Horisont
Artikeln i Västerviks Tidning och som finns på nätet är nog ändå den bästa och mest objektiva som länets lokaltidningar åstadkommit, eller minst pk-journalistik.
Ursprungsartikel:
http://thoralfalfsson.webblogg.se/2009/may/motesstorning-utan-toblerone.html
Källa: Thoralf Alfsson (importerat inlägg)
2 kommentarer:
Fan, dom ser inte ens ut som riktiga poliser ;-)
Dialogpoliser! På pricken!
Skicka en kommentar