Redan för en vecka sedan startade det bråk som eskalerade i lördags då flera flyktingar tvingades fly Vännäs. Bråket startade på Liljaskolans gård. Men skolledningen väntade med anmälan till efter helgens händelser.
Liljaskolans ledning dröjde med polisanmälan i en vecka
- Det var ju hur dumt som helst, säger elevkonsulenten Jerry Björn.
En sammandrabbning mellan ungdomar på Liljaskolans skolgård i onsdag förra veckan blev så allvarlig att en ung flyktingkille sprang in i skolan och hämtade en kniv.
Gymnasiechef Bo Nilsson bekräftar att polisanmälan dröjde.
- Det var helt fel. Allt brottsligt ska självklart anmälas med en gång.
——————————————————————————————-
Ser man på, vänsterblaskan VK tar bladet ifrån munnen. Hoppas nu att dom lärt sig att forska först runt nyheten nästa gång. I detta fall tycker jag att Liljaskolans ledning borde anmälas för att man inte tog tag i problemet i från början och gjorde en anmälan. Sen borde man även forska runt händelsen med den misshandlade flickan. Hade inte skolledningen varit så passiva så hade det aldrig blivit sånt bråk runt händelsen. Jag föreslår att man anmäler Skolledningen till Skolverket . Det är allvarligt när man inte sätter säkerheten runt eleverna i första hand utan tänker mer på sitt “goda” numera nedfläckade rykte. Samma sak brukar hända i de fall där eleverna blir utsatta för mobbning. Då väljer hellre skolornas ledning att tiga ihjäl problemet eftersom detta skadar deras rykte…..
Elisabeth
Ursprungsartikel:
http://www.klaric.se/archives/7294
Källa: Dragan med vänner (Medlem)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar