En anställd sköts i samband med ett rån av en jourbutik i Vårby söder om Stockholm vid halv tio-tiden.
Larmet kom 09.42. En ensam gärningsman, maskerad och med uppdragen huva, hade kommit in i butiken och sedan skjutit butiksinnehavaren.
Det var när mannen sprang efter rånaren som ett eller flera skott avlossades. Den anställde träffades i i skrevet och skottet gick ut på baksidan, enligt polisen.
- Vi fick ganska många samtal, säger Carina Andersson, befäl vid länskommunikationscentralen i Stockholm.
Vid 11.30 meddelade Stockholmspolisens informationschef Joakim Caryll att händelsen är rubricerad som försök till mord och grovt rån, vilket innebär att rånaren fick med sig något från platsen.
- I övrigt jobbar vi på, på två fronter. Dels den operativa delen där vi försöker lokalisera gärningsmannen, dels på utredningssidan. Vi sammanställer vittnesuppgifter och en teknisk undersökning ska genomföras.
- Ingen misstänkt gärningsman är gripen ännu, säger Stockholmspolisens informationschef Joakim Caryll.
Polisen är nu på jakt efter en beväpnad gärningsman som avvek
springande från platsen, som inledningsvis hade 15 patruller på plats varav en helikopter och en båt.
TT 2009-05-16
Expressen 2009-05-16
Ursprungsartikel:
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/05/16/en-skjuten-vid-jourbutiksran-i-varby-stockholm/
Källa: Politiskt Inkorrekt (Medlem)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar