Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

söndag 17 maj 2009

Det nya Sverige: åtta bilbränder under natten i Helsingborg – ingen polisiär tek. undersökning


Åtta bilar förstördes i bränder på två olika parkeringsplatser på Dalhem natten mot lördagen. Men polisen utreder inte attentatet närmre.

jjukjhbg

Räddningstjänsten larmades först till Dalhemsvägen natten mot lördagen.

Vi förstod direkt att något inte stämde. Alla bilarna brann inte utan vissa hade man gjort skadegörelse på, säger stabsbrandmästare Lennart Nilsson.

När brandmännen arbetade med bilbranden kom larm om ytterligare bilbränder i närheten. Den branden var kraftigare och spred sig vidare till fler bilar.

Rubricerat som skadegörelse

Polisen kopplades in men någon närmre utredning blir det inte.

Det enda vi kan konstatera att någon tuttat fyr på bilarna, säger inre befäl Nils-Erik Svensson.

De eldhärjade bilarna kommer inte att undersökas av polisens tekniker.

Det är inte lönt. Det här är nackdelen med bränder – alla bevis brinner upp, säger Nils-Erik Svensson.

HD 2009-05-16
Mediabasen – Video (upplagd på Vimeo)




Ursprungsartikel:
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/05/16/det-nya-sverige-atta-bilbrander-under-natten-i-helsingborg-ingen-polisiar-tek-undersokning/

Källa: Politiskt Inkorrekt (Medlem)

Inga kommentarer: