Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

tisdag 19 maj 2009

Debatt i TV betyder att viktiga frågor utelämnas.

En partiledardebatt i statens mediamonopol, SVT betyder att inga viktiga frågor kan komma upp. SVT har försäkrat sig om det genom att inte ta med de två snabbast växande partierna, Piratpartiet och Sverigedemokraterna. De absolut viktigaste och mest intressant politiska frågorna kommer därför inte att debatteras. 

Man kan likna Sverige vid en stor glasbehållare. Svenskarna står på botten av en glasbehållare som har hundratals meter höga lövtunna glasväggar. Runtom oss pågår en storm som orskar stora vågor och strömmar som snart kommer att bryta sönder glasväggarna, alla ser det kaotiska vattnet i ett inferno runtom oss, vi översvämmas snart och druknar, det är uppenbart för alla, ungefär som kejsarens nya kläder. Så fort någon skriker varningord om att det bildas sprickor i glasvaggarna så skriker massmedia högre och överröstar alla klagomål. Media gör att debatten på botten av glasbehållaren inte handlar om hur vi ska rädda oss, bara om hur vi ska kunna fildela mer eller hur vi ska minska utsläppen. Med medias hjälp så blir vi vilseledda, man skapar en mediahysteri kring oviktiga seudofrågor så folk glömmer hur det ser ut runtom oss. Vattnet står oss upp till halsen, men massmedia döljer det för oss. Medan vi drunkar så undrar vi varför de inte sade något. dn ab svd



Ursprungsartikel:
http://feedproxy.google.com/~r/BefriaMedia/~3/Zt1hLngxpms/debatt-i-tv-betyder-att-viktiga-fragor.html

Källa: Befria Media (medlem)

Inga kommentarer: