Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

tisdag 10 februari 2009

Senaste Islamnytt

Ursprungsartikel:
http://antiism.wordpress.com/2009/02/08/senaste-islamnytt/



Sydsvenskan skriver om senaste Taliban och muslimnytt ifrån Pakistan och Malmö.Pakistan där en halshuggning med klara rasistiska motiv precis ägt rum. Och från Malmö där muslimer visade sitt förakt och hat emot både judar och kristna.

****************************************************

SE BILDSPEL IFRÅN MALMÖ (KLICKA HÄR)

Notera hatet i ögonen på islamisten som äventyrar sitt barns hälsa. Bör inte sociala myndigheter ingripa i sådana fall?

****************************************************

PESHAWAR. En pakistansk talibangrupp släppte på söndagen en video som detaljerat visar hur en kidnappad polsk ingenjör halshuggs.

I lördags sade en talesman för talibanerna att gruppen hade dödat ingenjören Piotr Stanczak, som rövades bort i den oroliga nordvästra delen av Pakistan den 28 september. Han togs tillfånga av en grupp män som sköt hans chaufför och livvakt i staden Attock, där han arbetade för ett polskt energibolag.

Talibanerna förklarade halshuggningen med att pakistanska regeringen hade vägrat uppfylla gruppens krav på att fängslade talibanmedlemmar skulle friges.

MALMÖ. Ett tiotal gripna och omhändertagna under Israeldemonstrationen, men polisen är nöjd. Insatsen beröms även av Israelvännerna, medan motdemonstranterna är kritiska.

Cirka två hundra poliser och 20 piketbussar fanns på plats. Alla som ville in till demonstrationsplatsen framför stadshuset fick visa leg.
– Jag är glad att det blev så här. Förra gången fick jag fly som en förbrytare, säger Malmöbon Lea Gleitman
(84 år) omgiven av väninnor som instämmer i hennes goda omdömen om polisen.

Påbylsad en tjock vinterjacka mot den kalla vinden var hon på plats i god tid innan manifestationen började klockan 14 på söndagseftermiddagen. Trots att hon i tumultet i samband med den förra demonstrationen fick en sten i axeln och hade ont i en vecka tvekade hon inte att komma till Stortorget under söndagen.

Att stödja Israel är en självklarhet. Hon överlevde förintelsen, men ingen av hennes föräldrars sexton syskon i Polen gjorde det.
– Vi har rätt precis som alla andra att säga vår åsikt.

Citat från Stortorget

- Jag var på demonstrationen att visa att jag är judinna och att jag har rätt att uttrycka mitt stöd för Israel utan att känna mig hotad.
Victoria Waniewicz, 20, Lund.

- De arabiska motdemonstranterna visade igen med all tydlighet att kärnan i konflikten handlar om deras vilja att utplåna Israel och judarna. Ted Ekeroth, 27, sd-politker, Lund.

- Vi menar att det inte är några enskilda rötägg det handlar om, utan en hel poliskår.
Stefan Johansson motdemonstrant med plakat “Tack för senast grisjävlar”

– Jag är emot staten Israel – det finns ingen stat som heter Israel. Visst det är inte Israels regering som är här – men de som är här stödjer dem säger Anwaar Al-Sharkawi.

– Jag bryr mig om mitt hemland. Vi har mer rätt att vara här än dem säger Fatima Al-Sharkawi.

Läs denna sida som även har med bilder ifrån Israels fredliga manifestation. Antidemokrater i Malmö - igen

TILL SIST:

Utmanar vänstern på: Hitta Afrikanen!

Posted in Okategoriserade      



Källa: 100% Antiism (gästinlägg)

Inga kommentarer: