Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

fredag 31 oktober 2008

Spelar bloggandet någon roll?

Ursprungsartikel:
http://antiism.wordpress.com/2008/10/28/spelar-bloggandet-nagon-roll/



Många undrar nog ibland om det spelar någon roll att få uttrycka sina politiska åsikter eller annat i småbloggar? jag vill nog påstå att det gör det! Vi är vana vid att makten oftast eller alltid ligger hos svenska medier och riksdagen. Och hur många gånger har vi inte sagt eller fått höra meningen det spelar väl ingen roll vad jag tycker?

Det spelar faktiskt en stor roll numera vad just du tycker! Just du kan faktiskt få din röst hörd genom dagens medievärld. Bloggandet har blivit en maktfaktor för folks röst där varken medierna eller politikerna kan inskränka dina ord utan att bryta emot demokratiska grundlagar mm. Dock vill jag ändock uppmana bloggare att hålla sig inom lagens ramar och ta gärna kontakt med ett juridiskt ombud för att veta att just du inte bryter emot några befintliga lagar. Yttrandefriheten är bra att ha men inte till för att missbrukas.

Jag vill inte påstå att bloggen 100% Antiism har någon betydelse ibland tusentals andra bloggar med betydligt högre besöksfrekvens, men ibland är det som om man faktiskt får sin röst hörd ändå. Jag ska ge några exempel på några händelser som jag tagit upp här vilket sedan kan ha en betydelse där det senare har tagits upp i större medier mm.

Reza Javid” -Jag vill döda alla Sverigedemokrater”

Vem minns inte fallet med Reza Javid? Förbannad blev jag efter dennes eviga utspel och påhopp om det fanns rasister under varenda sten i Sverige. Alla som inte tycker som denne Reza är enligt denne en rasistisk Sverigedemokrat. T o m när en del skribenter upplyste denne att de är representanter eller väljare åt något riksdagsparti, blev dessa kränkt och anklagade för att vara rasister, nazister eller främlingsfientliga. Droppen var väl när denne Reza Javid skrev att han ville döda alla Sverigedemokrater. Snabbt som bara den påstod en del sossar och sd-hatare att denne hade skrivit en sk felskrivning pga dennes invandrarbakgrund. Detta är naturligtvis inte rätt vilken man kan se om man studerar dennes sida, aldrig tidigare och inte heller har denne Afghanier skrivit någon felskrivning. De större medierna tog upp detta efter att jag skickat en printscreen till en SD-representant som sedan förmedlade ut detta i bla SD-Kuriren. Naturligtvis så vinklade man detta i de större svenska medierna och fick Reza Javid till att vara ett offer för de främlingsfientliga Sverigedemokraterna. Kanske med påtryckningar ifrån dennes vänskara där både SSUs ordförande Jytte Guteland och moderpartiets partiledare Mona Sahlin ingår. Läs orginalinlägget här. (Efter detta så haglade hatet emot alla som heter Jorma Lindgren i Sverige via hotfulla telefonsamtal till dessa ifrån bla SSU representanter, läs om detta här.)

SSU bryter själv emot upphovslagen

Många är vi som blivit närmast förföljda utav hatiska galningar eller stavfelsnissar i bloggsfären. Jag själv har flertalet gånger utsatts för allt mellan himmel och jord. En ettrig representant för SSU i Helsingborg har flertalet gånger kränkt och hånat mig för min stavning. Själv stavar och räknar denne gycklarsosse som en rättstavningstränad chimpans med personligt högre IQ än resten utav chimpflocken. Detta roar mig mest och ger mig som mest bekymmer med varför i helv….mitt rättstavningsprogram i windows släpper fram mina “felstavningar”!? Dock roar även dessa sig med att mejla olika pingcentraler mm, i syfte att försöka få mig bannad så att mina åsikter skall inskränkas trots dessa är juridiskt inom lagens ramar. Värst ut var när dessa rabiater förökte ge mig represalier för att jag lånat bilder ifrån bla ABF mfl. Men som allt annat så slår det tillbaka emot de själva. SSU använde sig olovligen utav en copyrightad bild som de inte hade tillåtelse till att använda, och dessutom var denna bild till för att göra reklam för nationen Sverige. Och inte är SSU någon vettig reklam för Sverige med alla deras svindlerier med skattemiljoner och äcklerier med hotell som de kletat ner med avföring osv. Efter att jag uppmärksammat bildstölden så fick dessa avlägsna denna ifrån sin hemsida. Se orginalinlägget här.

Porrsurfande riksdagspolitiker

Detta är inget som jag själv enbart uppmärksammat, både på creepers tjänst och Fröken Sveriges blogg har man uppmärksammat detta tidigare. Men i ett läge där jag var uttråkad kunde jag inte låta bli att ta upp detta riksdagskåta fenomen. Så jag fixade till en RSS baserat på Creepers program där man direkt på min blogg kunde se när-, vilka-, och varifrån som kåtsurfandet begicks ifrån till enbart då just Knulliskontakten bland alla andra liknande sidor. Och döm utav förvåning när jag såg hur ihärdigt man porrsurfade ifrån riksdagskansliets skattefinanserade datorer. Från början var det en plojgrej och svar på storebrors spanande på oss obekväma bloggare. Och dessutom så är det skoj att se om riksdagspartiernas representanter är så skrupelfria som de säger när de rackar ner på Sverigedemokraterna! Någon vecka senare tog man även upp detta i de stora dagsmedierna, vilket var skoj och märkligt sammanträffande. Se orginalinlägget här. och det efterföljande inlägget här.

Nämdeman och Socialdemokrat önskar livet ur partiledaren Jimmie Åkesson (sd)

Skrev häromdagen om sossen och nämdemannen Per-Olof Wågström och hans frus önskan om att Jimmie Åkesson (sd) skulle drabbas utav samma öde som den tragiskt förolyckade Jörg Haider. Här händer det något märkligt som fick mig att skriva detta blogginlägg och undra över bloggandets betydelse. Tidnigen citerar nämligen…eller rättare sagt de kopierar rakt av i sin exakthet vad jag skrev om detta häromdagen på denna blogg, skoj! Jag skrev exakt följande där jag även satte dit lite fnurror (har ingen aning vad tecknen heter?) efter behag.

Per-Olof Wågström är aktiv socialdemokrat i Eskilstuna och nämndeman i Eskilstuna tingsrätt, önskar tillsammans med sin fru Ann-Sofie Wågström, kommunalråd i Eskilstuna för socialdemokraterna, livet ur SDs partiledare Jimmie Åkesson.

Tidningen folket.se version:

Makarna Wågström är båda aktiva socialdemokrater. Per-Olof är nämndeman i Eskilstuna tingsrätt, och Ann-Sofie har en rad olika politiska uppdrag i Eskilstuna.

Vidare skrev jag:

Jörg Haiders död ingav vissa förhoppningar om en uppfräschad politik i Kärnten med omnejd [...] Nu önskar vi bara att Sverigedemokraterna "drabbas" av något liknande

Dennes fru fyller på nämdemannens önskan att Jimmie Åkesson skall omkomma i en olycka med:

Jag var inne på samma tanke.

folket.se skriver idag:

Jörg Haiders död ingav vissa förhoppningar om en uppfräschad politik i Kärnten med omnejd[...]. Nu önskar vi bara att sverigedemokraterna ‘drabbas’ av något liknande[...]“, skriver Per-Olof Wågström i sin blogg.
Hans hustru Ann-Sofie har i anslutning till inlägget skrivit kommentaren “Jag var inne på samma tanke”.

Har bloggandet någon betydelse tror ni? Svårt att säga men visst är slumpen lite märklig eller hur? Läs hela inlägget från folket.se och avgör själva. Mitt orginalinlägg hittar ni här.

Så här skriver nämdemannen och socialdemokraten om medias uppmärksammande utav hans utspel idag!


När det gäller för alla oss som bloggar, så hoppas antagligen de flesta att någon eller några skall uppmärksamma vad vi har att säga. Och om det nu skulle vara så att folks bloggande har en betydelse för de stora medierna och våra politiker…ja då får vi vara glada. För bloggvärlden är den enda median där vi faktiskt kan förmedla våra enskilda röster utan censur eller förnekelse ifrån den samhällsstyrande elithierkin. Med andra ord så kan vi bortse ifrån vad jag inledde blogginlägget med samt tillägga…Jo, det spelar en mycket stor roll vad jag eller du tycker!



Posted in Okategoriserade      



Källa: 100% Antiism (gästinlägg)

Inga kommentarer: