Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

fredag 31 oktober 2008

Mona ljuger 27 - Ministerposter

Ursprungsartikel:
http://monaljuger.wordpress.com/2008/10/28/mona-ljuger-27-ministerposter/



Mona Sahlin har lovat miljöpartiet att inga ministerposter skall fördelas förrrän efter en eventuell valseger 2010. Nu verkar det som att Mona Sahlin har lovat bort en ministerpost till Thomas Bodström, vilket har lett till upprörda röster inom miljöpartiet.

Thomas Bodström:

– Jag hoppas förstås att vi vinner. Mona Sahlin - som jag känner rätt bra, jag har sett mycket italiensk och spansk fotboll hemma hos henne – har sagt att “du får hålla på med vad du vill fram till 2010 men då ska du vara beredd att bli minister igen”. Det är jag. Då ska mina tre deckare vara klara.

Thomas Bodström dementerar uttalandet, men det finns tydligen inspelat på band. Oj då. Thomas Bodström pressekreterare påstår också att Hufvudstadsbladet skall publicera en rättelse vilket förvånar chefredaktören. Mer om detta finns att läsa på politikerbloggen.

Thomas Bodström är förutom riksdagsledamot också advokat, deckarförfattare, ordförande i Justitieutskottet och ledamot i Krigsdelegationen.

Länkar:
Expressen: “Sahlin bryter löftet - lovar Bodström ministerpost”
SvD: Har Sahlin börjat ge ut ministerjobb?

Intressant, andra bloggar om: Politik, Socialdemokraterna, Mona Sahlin, Thomas Bodström, Miljöpartiet, Valet 2010

      



Källa: Mona ljuger (gästinlägg)

Inga kommentarer: