Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

måndag 31 maj 2010

MYGLAR SYNOVATE?

Jag har vid flera tillfällen fått information på mail eller telefon från personer som blivit uppringda av opinionsinstitut. Det har handlat om att den person som ringer upp försökt styra svaren bort från SD.

Igår fick jag dock ett mail från en person där en familjemedlem jobbar på Synovate. Personen ifråga skriver följande.

"Min **************** på Synovate som telefonintervjuare, hon menar att det är lika många som säger sig rösta på Sverigedemokraterna som Moderaterna eller Socialdemokraterna då hon ringer runt och ställer frågan. Det är alltså något som inte stämmer i de undersökningarna som presenteras i media, den saken är säker!"

Huruvida detta stämmer eller inte låter jag vara osagt. En sak är jag dock säker på och det är att stödet för SD har ökat enormt men det syns inte i opinionsundersökningarna. Jag skulle dock inte vara det minsta förvånad om det förekommer någon form av selektering av "röster" i underlagen till dessa opinionsundersökningar.



Ursprungsartikel
Källa: Thoralf Alfsson (importerat inlägg)

Inga kommentarer: