Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

onsdag 30 september 2009

Sanningen måste svida

"Journalister är lättlurade idioter"

Medierna utnyttjas i rapporteringen av bränder och upplopp i invandrartäta områden. Sju ungdomar som frilansjournalisten Haore Sulaiman har talat med synar här nyhetsförmedling. Alla är rörande överens: reportrar är naiva.

SYFTET MED DENNA redogörelse är inte att dumförklara kollegorna på redaktionerna, utan snarare att visa på den risk som föreligger om man som reporter söker indicier för att bekräfta en tes man valt på förhand.

Jag kan inte helt avgöra varför dessa killar berättar allt detta för mig. En sak som möjligen spelar in är att jag som invandrare har ett större förtroendekapital. Kanske hyser de större tilltro till mig. Men det kan också vara att de vet att jag kan skärskåda dem bättre än en välvillig svensk reporter och att jag inte är lika "lättlurad". Något tydligt svar har jag inte.

VAD JAG DÄREMOT är bekymrad över är att min undersökning visar att medier på jakt efter rafflande rubriker löper risk att utnyttjas av intervjuobjekt som verkar veta exakt vilka knappar man bör trycka på för "komma med i tidningen"

Att svenska journalister har käkat det berömda blå dumpillret är inget nytt! Att de svenska journalisterna toppstyrs av redaktioner vars chefer styrs av ”Det Lilla Saltsjöbadsavtalet” är inget nytt! Att det inte får falla någon skugga på det stora mångfaldsprojektet som ska ta över Sverige är inget nytt!

Det som gör mig förbannad är att den svenska journalistkåren har sålt sin själ till djävulen och medvetet medverkar till att föra fram en falsk bild av den massiva massinvandring Sverige har haft under 20-30 år. Ty hade den svenska journalistkåren rapporterat sakligt då hade det svenska folket fått veta sanningen och då hade det kanske sett annorlunda ut i det svenska samhället.

Det som är intressant är att den svenska journalistkåren har valt att angripa oss Sverigedemokrater då vi vågar säga sanningen. Just på grund av att vi vågar ställa oss upp och säga sanningen tror jag är det stora problemet. Då den svenska journalistkåren inte får säga sanningen i sin nyhetsförmedling, så kan jag tänka mig att de blir irriterade och då måste ta ut sin irritation på någon. Och då kommer vi Sverigedemokrater in i bilden. Ty den svenska journalistkåren kan inte acceptera att de är toppstyrda och måste ljuga för det svenska folket, samtidigt som vi Sverigedemokrater har vår frihet att förmedla sanningen till det svenska folket.

Dragan
Dragan Klaric

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Technorati technorati tags: , , , ,

Jag har placerat min blogg i Helsingborg på bloggkartan.se



Ursprungsartikel
Källa: Tant Elisabeths blogg (medlem)

Inga kommentarer: