Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

tisdag 29 september 2009

Alia Khalifa syster til ökänd islamist



"– Man ska inte ta det personligt. Om du och jag skulle ta varandra i hand så har det inte med sex att göra, förstås. Men andra gången man träffas kanske man kramas. Gränserna flyttas och det kan leda till frestelser.

Alia Khalifa går ibland till Stockholms stora moskéSödermalm. Hon säger att många i moskén stöttar henne, men att få vågar göra det offentligt.

– De tycker att jag gör bra saker. Men i media håller de inte med mig. De är oroliga för att ge en bild av islam som många uppfattar som negativ. Men bilden av islam är redan förstörd. Vi muslimer är inte välkomna här. Jag älskar Sverige men kan inte leva här.

Alia Khalifa är syster till Anas Khalifa, en radikal muslimsk predikant från Göteborg som föreläst mycket på Rosengård.

Sydsvenskan granskade 2006 Khalifa och andra religiösa fundamentalister i artikelserien "Haram – förbjudet i islams namn". Hon berättar att hennes bror varnat henne för att figurera i medier: "de bara ljuger", säger han."


Källa, Sydsvenskan lördag 26 september 2009:



Läs Sydsvenskans reportage 9 februari 2006 om hur islamisten Anas Khalifa predikar sina extrema åsikter för muslimska skolungdomar:


SVTs Uppdrag Granskning 25 april 2006 om hur islamisten Anas Khalifa motarbetar integrationen i Sverige:



Ursprungsartikel
Källa: Muslimska friskolan (importerat inlägg)

1 kommentar:

Karpstryparn sa...

Inte konstigt att så många avskyr muslimer, med tanke på hur de bete'r sig. Jag gillar inte muslimer jag heller, så.