Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

fredag 22 maj 2009

Partiledardebatten: Cykelställsfrågor och en gemensam värde(av)grund

Så har då en partiledardebatt avhållits – med enbart partiledarna för partierna i riksdagen. SVT anordnade debatten och sossarna visade tydligt att de samarbetar med miljöpartiet och kommunistiska vänsterpartiet. Alla extremister är tydligen inte bannlysta ur sossarnas umgängeskrets. Kanske kan man se det som en brobyggande åtgärd? Fast det är ju sossarnas dåliga opinionsläge som skapar dessa desperata mått och steg.

Denna s.k. opposition var mer eller mindre eniga om att höja skatten för alla. På så vis höjs tydligen välfärden. Att istället skära av stora delar av den tärande och osolidariska kött-tsunamin som drabbat Sverige från främst mellanöstern finns inte ens på planeringsbordet bland de potentiella möjligheterna. Inte för något av de sju partierna.

De sjus gemensamma värdegrund är att man inte rör immigrationspolitiken såvida man inte vill öka den, skapa generösare flyktingdefinitioner eller ha fri invandring. Allt annat är farlig extremism. Följaktligen blir debatten i Det Nya Sverige tråkig, inpyrd och oengagerande. Bara cykelställsfrågor får fritt debatteras, men inte den grund som håller på att ödelägga vårt Sverige. Om huruvida skatten ska vara x % eller y % är den politik vi får välja mellan. Skatten och andra underordnade frågor är fritt att debattera men inte balkaniseringen av Sverige eller det faktum att vi svenskar är i minoritet i vårt eget land inom ett par generationer. Men vi får ju i alla fall debattera kärnkraften och andra frågor som är viktiga för de som finns kvar när vi har försvunnit. Tack, o du store fulmedia.



Ursprungsartikel:
http://rakryggad.blogspot.com/2009/05/partiledardebatten-cykelstallsfragor.html

Källa: Rakryggad (Medlem)

Inga kommentarer: