Polisens laser noterade 145 km/h.
Tillåten hastighet på E18/ E20 är 110.
Nu har Miljöpartiets riksdagsledamot Mehmet Kaplan blivit av med körkortet – för andra gången. Själv beskriver miljöpartisten fortkörningen som "ett olycksfall i vardagen".
– Lillan började skrika i baksätet och det var bara två kilometer till nästa rastplats. Det var tomt på vägen så jag tryckte på gasen, vilket var idiotiskt.
Enligt Politikerbloggen.se är det inte första gången som riksdagsledamoten åker fast för fortkörning. 2001 blev han av med körkortet för samma förseelse.
———————————————————————————————————————–
Var det “Lillan” som skrek första gången också? Jag trodde att miljöpartister var rädda om klimatet.
Elisabeth
Ursprungsartikel:
http://www.klaric.se/archives/7298
Källa: Dragan med vänner (Medlem)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar