Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

söndag 31 maj 2009

CARL BILDT VILL FÖRSONAS MED DEN MUSLIMSKA VÄRLDEN


Menar Sarkozy att Carl Bildt har en skruv lös?


Jag undrar vad Carl Bildt menar med detta uttalande i franska tidningar? Det har dessutom retat upp Sarkozy så till den milda graden att han inställer sitt besök i Sverige under nästa vecka. Sarkozy är en mycket stark motståndare till ett Turkiskt medlemskap i EU.

Vad är det för brott västeuropa begått som Bildt vill att EU skall försonas med den "muslimska världen" genom att ge Turkiet medlemskap i EU. Jag anser att det är den muslimska världen som har en mängd brott som man borde erkänna och fördöma innan någon försoning är aktuell. Ett medlemsskap i EU är uteslutet om sunt förnuft får råda.

Turkiet borde först erkänna folkmordet på armenierna för snart 100 år sedan. Det är väl hög tid nu. Turkiet dödade 1-1,5 miljoner armenier men vägrar fortfarande erkänna detta brott mot mänskligheten och detta land anser Carl Bildt att EU skall försonas med.


Jag skäms över att jag en gång i tiden gillade Carl Bildt då jag tyckte att han var rak och ärlig. Idag är han dock lika korrumperad och maktgalen som många andra. Personligen tror jag Carl Bildt har en och endast en målsättning. Det är att bli FN:s generalsekreterare i framtiden.
Kurt Lundgren tog ju ofta upp den flygande utrikesministern Carl Bildt på sin blogg. För Carl Bildt far inte jorden runt en gång i månaden för Sveriges skull. Nej, han har andra mål med dessa resor, personliga mål!




Ursprungsartikel:
http://thoralfalfsson.webblogg.se/2009/may/carl-bildt-vill-forsonas-med-den-muslimska-va.html

Källa: Thoralf Alfsson (importerat inlägg)

Inga kommentarer: