Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

tisdag 19 maj 2009

Att argumentera med en Socialdemokrat


Jag gillar att argumentera med Socialdemokrater när dessa försöker klanka ner på SD i alla lägen, det är ju som bekant ingen nyhet. Idag blev det Socialdemokraten Eva Hillén Ahlström som fångade min blick då hon skrev ett inlägg med följande innehåll:

Peter Swedenmark, min favoritjournalist, bloggare och numera även pingare till s-bloggar, har flitigt hållit oss uppdaterade om Vännäs och främlingsfientlighet.

Som vanligt när ämnet främlingsfientlighet och/eller rasism beskrivs så dyker det upp ett gäng anonyma kommentarer från anhängare till Sverigedemokraterna. Jag har svårt att förstå när man är så övertygad som dessa kommentatorsskribenter är, att alla flyktingar är av ondo och att allt ont i landet som sker är deras fel, att man då inte stolt träder fram med namn. Märkligt, tycker jag. Fast detta har många av oss övriga s-bloggare som skrivit i ämnet också erfarenheter av.

På ett av Peters inlägg, Befolkningen minskar utan invandring, ställde jag en fråga till de anonyma SD-sympatisörerna. Eftersom jag inte har fått ett enda svar tar jag nu upp tråden i ett eget inlägg. Det är en fråga som jag länge har funderat över.

I hur många generationer är beteckningen invandrare relevant?

En kollega till mig är invandrad från Finland för 15 år sedan. Är hennes son, född i Sverige för 11 år, sedan invandrare? Eller gäller det bara för nästan-grannens dotter, född i Sverige för 3-4 år sedan, vars föräldrar är födda i Afghanistan?

Mitt svar på hennes fråga blev:

Din fråga kan du få svar på direkt utav mig!

Invandrare är den generation som tagit sig hit från ett annat land. Invandrarbarn är den generation som är efterkommandes till den generationen som invandrare. Svensk är den som själv uppfattar sig som svensk och som utav andra uppfattas som svensk i jämförelse med sin invandrade bakgrund i första hand.

För att ge dig ett exempel: En svensk familj som adopterar ett barn från tex Liberia, uppfostrar detta som vilket svenskt barn som helst och därmed blir barnet således svensk i sina värderingar och i andras ögon. Ja med undantag från de som alltid ser till individers etniska tillhörighet utifrån sin egna övertygelser oavsett om dessa är från rasisters håll eller vänsterns och övriga multikulturslobbyn.

Mao ser du Eva Hillén Ahlström mer till en individs ras i dina argumenteringar för din sak, än vad vi Sverigedemokrater gör då vi ser till individers värderingar och kulturella egenskaper då vi diskuterar vad eller vem som anses som svensk.

Jag har som du vet gjort ett inlägg i detta ämnet där jag påtalar att Calle Gustafsson i Sveriges juniorlandslag i ishockey är en tvättäkta svensk i mina ögon medans han i vänsterögon är en kille som är svart i första hand då man argumenterar för sin sak och anklagar Sverigedemokrater för att vara rasister!

Ibland kan man aldrig bli en svensk i vänsterns, svensk medias eller övriga multikultilobbyns ögon beroende på sin politiska övertygelse eller agerande för att få vara en svensk. Ett exempel på detta ser vi i fallet med Mohammed Ebrahim Gharachorloo där media envisas med att denne fortfarande är Iranier trots att han bott i Sverige i 24 år. Anledningen är den att han inte har de rätta åsikterna enligt PKs multikulti lobbyister, och ej heller i tex en Socialdemokrats ögon. /Källa: http://www.expressen.se/1.397948

Samtidigt så är en terrorist att kallas för “svensk” i enlighet med svensk media och vänsterns syn och definiering trots dennes hat emot Sverige..svenskarna och övriga västvärlden och vår syn på demokrati och frihet….detta säger mer om svensk fundamentalistisk syn inom multikulti lobbyn än om Sverigedemokraterna som parti eller oss sympatisörer och väljare./Källa: http://www.expressen.se/nyheter/1.1176799/svensk-misstanks-for-terrorism

Märkväl att båda artiklarna är skrivna utav Expressen! Och är ett tydligt tecken på hur svenska medier fungerar i PK-tjänst över hur folk skall tycka och tänka om invandrare! Även ni inom vänsteropositionen är lika goda kålsupare som Expressen i era försök att kväva invandringskritiska röster, och då särskilt det största hotet emot erant misslyckade intergratons- och invandrings politiska tillvägagångssätt…dvs Sverigedemokraterna.

Så till Vännäs och det du kallar för främlingsfientlighet och rasism. Jag tycker det är en ren kränkning emot Vännäsborna då det hela började med att tre Irakier grovt misshandlade en 17 årig flicka samt hotade ortsbefolkningen med kniv. Vännäsborna fick helt enkelt nog och vägrade acceptera kvinnovåld och knivbrott…dvs det du och andra kallar för rasism mm. Ja t o m polisen ljög och var för feg för att våga säga sanningen…den kom senare i en svensk media som vägrade agera i PK-anda vilket du kan läsa härefter: http://www.folkbladet.nu/?p=145588#comment-111750

Jag hedrar Vännäsborna för sitt civilkurage och mod att ta avstånd från kvinnovåld och hot med allmänfarliga tillhyggen…och jag hedrar “invandraren” och kioskägaren på orten som vågar säga sin mening…han är en äkta svensk i mina samt Sverigedemokraternas ögon (dvs ingen invandrare)….men en rasist och främlingsfientlig person i Socialdemokraternas- övriga vänsterns och medias ögon.

Hoppas du blev nöjd med svaret på din fråga…
Mvh Jorma

Posted in Okategoriserade



Ursprungsartikel:
http://antiism.wordpress.com/2009/05/16/att-argumentera-med-en-socialdemokrat/

Källa: 100% Antiism (importerat inlägg)

Inga kommentarer: