Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

tisdag 31 mars 2009

SCB: Kostnad vanligt skäl att inte gå till tandläkare

Många har inte råd med tandläkare

Många svenskar avstår från att gå till tandläkaren för att de inte tycker att de har råd. Det visar nya siffror från Statistiska Centralbyrån.

Fler än var tionde har avstått från tandläkarbesök som de skulle ha behövt under det senaste året, och ungefär hälften säger att de inte har råd.

Den nationella folkhälsoenkäten visar att det främst är förtidspensionärer, ensamstående föräldrar och långtidsarbetslösa som avstår.

Undersökningen genomfördes under 2007. och 7.500 personer har tillfrågats.

Kan vi inte e-posta denna undersökning till regions Skånes okrönte konung Jerker Swanstein?

Kostnad vanligt skäl att inte gå till tandläkare

Ni vet ju hur frikostiga 7-klöverns regionfullmäktigeledamöter är med skåningarnas skattepengar? De har tagit beslut på två policyn där individer som uppehåller sig illegalt i Skåne ska kunna få gratis akut och annan nödvändig sjukvård samt tandvård.

Men nu så visar det sig att vanligt hårt arbetande skattebetalande folk i Sverige inte har råd med den tandvård de bekostar genom skatten! Underligt, eller vad tycker ni?

Så de som medverkar till att bekosta tandvården får gå med trasiga tänder medan de som inte lyfter ett finger och uppehåller sig illegalt i Skåne går omkring med bländvita tänder. Halle lullia säger jag, jag tror nog att jag ska avsäga mig medborgarskapet och bli en illegal utlänning i Sverige.

Då kanske jag kan få fixat den där onda tanden som plågar mig!

Jag kan inte upprepa det tillräckligt många gånger att det är 2010 det gäller!

Då SKA ni visa 7-klövern i Skåne att deras vanstyre av Skåne är till sin ända. Då ska NI lägga er RÖST på oss Sverigedemokrater och ge oss en ärlig chans att städa upp i denna smutsiga byk som 7-klövern kommer att lämna efter sig!

Dragan
Dragan Klaric

Läs även andra bloggares åsikter om Sverige, Tandvård, Ohälsa, SCB, Region Skåne, Jerker Swanstein, 7-klövern, Sverigedemokraterna

Technorati technorati tags: Sverige, Tandvård, Ohälsa, SCB, Region Skåne, Jerker Swanstein, 7-klövern, Sverigedemokraterna

Jag har placerat min blogg i Helsingborg på bloggkartan.se




Ursprungsartikel:
http://www.klaric.se/archives/6679

Källa: Dragan med vänner (Medlem)

Inga kommentarer: