Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

torsdag 12 februari 2009

DEBATT BRA, SANNINGEN BÄTTRE

Ursprungsartikel:
http://thoralfalfsson.webblogg.se/2009/february/debatt-bra-sanningen-battre.html



Martin Andersson, SSU-ombudsman

"Gång på gång så attackerar Thoralf mig på sin blogg. Jag börjar allvarligt tröttna på den karln. Jag tar gärna kritik, men när det kommer till lögner så är det en annan femma."


Martin Andersson på bloggen SD Bluffen idag.


Har Martin Andersson svårt att förstå att jag menar att han inte på någon punkt tog avstånd från Hamasflaggor, Hizbollahflaggor, hakkorsplakat eller att man skanderade "NO MORE PEACE WITH ISRAEL" i sitt tal på Larmtorget.


Martin Andersson får gärna ta avstånd från dessa antisemitiska yttringar på bloggen SD-Bluffen. Jag väntar med stor spänning på denna historiska händelse.


Martin Andersson citerar sedan några korta delar i sitt tal där han menar att han på något sätt tar avstånd från dessa yttringar vilket jag har svårt att förstå. Nu undrar jag om inte Martin även kunde citera de delar av hans tal där han fördömer Israel och den judiska befolkningens agerande i konflikten. Den delen var ju den absolut övervägande delen av talet så det kan inte vara svårt att hitta de mest graverande exemplen.


Jag förstår att Martin Andersson är irriterad över detta men nu är det ju så att han och socialdemokraterna inte kan styra över detta vilket det alltid varit vana vid tidigare i pk-media.
Det är inte så lät när man sitter med skägget i brevlådan, det är vare sig ynkligt eller patetiskt utan bara en följd utav ett dåligt omdöme av Martin Andersson. Det bästa socialdemokraterna kunde gjort från början hade varit att de tagit ett kraftfullt avstånd i media men istället trodde man att man kunde mörka hela "affären" men tyvärr var jag närvarande vilket alla på demonstrationen var medvetna om, då det tisslade och tasslades bland arrangörerna och talarna när jag kom till Larmtorget.




Källa: Thoralf Alfsson (gästinlägg)

Inga kommentarer: