Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

fredag 13 augusti 2010

Försök förstå min sorg och vrede!

Det här riktar jag till alla som hatar och föraktar Sverigedemokraterna. Jag riktar det även till mina barn som tagit avstånd från mig. Försök förstå min sorg och min vrede! Sorgen över vad vi håller på att förlora och vreden över vad vi istället tvingas att anamma. Vi i Sverige och hela Europa är idag på väg att överge vårt samlade västerländska kulturarv. Istället påtvingas vi något som kallas "mångkultur". Vad är "mångkultur"? En soppa vars starkaste krydda heter islam, Allah och Muhammed? En krydda så stark att den dödar alla andra?

Utanför mitt fönster skiner solen. Allt ser ut ungefär som det brukar. Man kan tro att allt är som det ska. Jag ser ingen moské. Jag hör inget böneutrop. Ännu. Men i min närhet planeras minst ett större moskébygge. Flera andra s.k. källarmoskeér finns redan. Det finns otaliga muslimska föreningar. Muslimska skolor planeras.

Sverige och Europa föraktar sitt eget kulturarv. Egentligen är det makthavarna, hela eliten, som står för föraktet. Samtidigt beundrar och idealiserar de islam och den muslimska kulturen. En del säger helt öppet att det gör väl inget om Europas befolkningar byts ut och ersätts med araber och afrikaner. De flesta talar dock tyst om det.

Jag tar hjälp av två videoklipp för att illustrera vad jag menar.

Det första visar först Mona Sahlin som säger att hon vill ha fler moskéer. Därefter kommer en ljudillustration om hur det kan låta i en moské när muslimer dyrkar Allah. Lägg särskilt märke till ynglingens ansiktsuttryck. Så kan man se ut när man skriker ut sin vrede över att någon ritat en bild av islams heliga profet.

 Det andra klippet är från filmen "Second Best". Den handlar om en man som adopterar en liten pojke med traumatiska minnen och deras mödosamma väg att hitta till varandra. Lägg märke till musiken på slutet och hur den skiljer sig från moskéljudet. Åtminstone för mig framstår tydligt den stora skillnaden mellan dessa två kulturer. Den ena är stark, mäktig och fanatisk. Den andra är blygsam, sorgsen och vemodig. Den ena är villig att offra sina anhängares liv för att vinna. Den andra avskyr våld och tolererar det mesta, även den intoleranta religionen islam.Vilken kommer att vinna?





Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

Ursprungsartikel
Källa: Tankesmedjan Feminix (importerat inlägg)

Inga kommentarer: