Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

onsdag 11 augusti 2010

Därför vill jag se Jimmie Åkesson i SvT

Jag som medborgare i ett demokratiskt land vill veta på riktigt vad jag har för olika alternativ att rösta på. Jag vill genom TV debatter kunna avgöra hur alla aktuella partier står mot varandra, inte bara de två blocken utan också FI, PP och SD. Jag vill se var moderaterna och folkpartiet står i förhållande till SD, jag vill höra jämställdhetsministern och Gudrun Schyman prata kvinnors löner och HBT frågor, jag vill höra Piratpartiet prata om att tilllåta barnporrbilder med Maria Wetterstrand. Varför inte få höra Mona Sahlin prata Pensionärer med Jimmy Åkesson?
Med detta kan vi medborgare tydligt se vilka politiker och partier som inte klarar sin uppgift men framför allt vilka som kan tillföra något nytt

skriver fotografen och konstnären Elisabeth Olsson Wallin i en debattartikel på Newsmill



Ursprungsartikel
Källa: Fria Nyheter (importerat inlägg)

Inga kommentarer: