Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

fredag 3 september 2010

Svennehorans egen berättelse

INSÄNDARE Det är precis vad det här är. En ”svennehoras” berättelse…Och det är dags att vi förstår att självupplevda händelser sätter spår. Jag vill börja med att berätta om den gång jag och min väninna åkte upp till Stockholm och skulle titta runt bland julklappar och pynt. Efter mycket promenerande i affärer passerar vi två män i 55-60 års ålder. Den ena mannen hade en käpp i handen och när vi gått förbi varann i denna passage mellan två gator känner jag hur någonting lyfter upp min kjol.

Jag inser snabbt att mannen med käpp använt just käppen till att lyfta på min kjol där bak…Jag och min väninna var då 13 respektive 14 år. Och mannen som lyfte upp min kjol var av utländsk härkomst, som det så fint heter.

Next!

Jag är på väg hem efter att ha hälsat på min mamma och går på den smala trottoaren. Jag ser två tjejer komma gående mot mig och håller in till höger för att de två ska få plats att passera vid sidan om mig. Jag sa inget, jag log och vi passerade varann. Efter 2 sekunder hör jag hur de två tjejerna ropar efter mig. ”Din jävla hora!” Din jävla svennehora!” Det här hände några år senare och tjejerna var av… utländsk härkomst.

Next!

Jag är på väg hem från jobbet. Sätter mig på tunnelbanan efter en hård arbetsdag. Klockan var runt 19 på kvällen och jag befann mig i den ökända förorten Fittja. Jag hade stumpbyxor, halvlång kjol och stövlar eftersom vi hade firat en boende på mitt arbete. När dörrarna ska stängas springer min dåvarande arbetskollega in och sätter sig brevid mig. Jag säger hej, han också. Sen påpekar han att jag har en snygg kjol.

”Har du någonting under”, säger han. ”Ja, strumpbyxor”, säger jag utan att ens tänka vidare på vad han menat. ”Trosor då? Har du inga?”, säger han vidare. Jag gick av tunnelbanan och tog bussen hem.

Dagen efter ringde jag min chef och ville anmäla min kollega för sexuella trakasserier. Min chef svarar mig att det är onödigt, han brukar göra sådär. Det är ingenting man behöver ta åt sig av. (???)
Bör kanske tilläggas att varken min chef eller kollega var av svensk härkomst.

Next!

Jag och min mamma var på kryssning. Vi blev lite runda under fötterna, dansade och hade trevligt. Klockan närmade sig 8 på morgonen och jag bestämde mig för att krypa ner i sängen i hytten. Mamma satt på däck och njöt av en kaffe i soluppgången.

Jag tog av mig kläderna, la mig i sängen och då knackar det på hyttdörren. Mamma har väl nyckel, tänkte jag, och gick inte upp. Det fortsätter knacka och jag tänker att mamma kanske glömt nyckeln eller tappat den. Så jag sveper om mig i täcket, går upp och öppnar.

På en gång blir jag inpressad in hytten igen av en man med svart hud. Han försöker komma in under täcket och jag vet inte vad jag ska göra. Jag lyckades övertala mannen att jag bara ville ta på mig kläderna så skulle jag komma ut sen. Jag pressade honom allt vad jag orkade ut honom ur hytten och fick igen dörren. Jag drog på mig kläder, öppnade dörren och sprang för mitt liv upp på däck för att hitta min mamma.

Detta är bara några få av mina upplevelser, men jag vill gärna dela de med er alla som läser. I dag är jag 23 år och är nästan dagligen med om någonting likt detta jag berättat och som också sätter sina spår. Och jag kommer ihåg det som hände mig när jag var 13 som om det var igår…

Jag vill också tillägga att jag ALDRIG varit med om sådana här händelser med etniska svenskar. Jag önskar att ni nu kan förstå varför jag tänker rösta SD. Och jag kan avslöja att alla som finns i min bekantskapskrets och familj tänker göra detsamma.

”Svennehoran”

PrintFriendly Share/Bookmark



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt (medlem)

Inga kommentarer: