Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

fredag 3 september 2010

Slöjanhängare-klent begåvade!

Ett vanligt argument emot slöjförbud är att ”islamofobernas” uppfattning skulle bekräftas! Och som vi vet så är alla islamkritiker islamofober. Du är helt enkelt rasist om du inte gillar islam!

De som anser detta befinner sig i ett intellektuellt träsk, långt underlägsna mig intellektuellt. Ta det gärna som en utmaning! Jag känner förakt för er, pga er svaga begåvning, att ni som vuxna människor inte klarar av att tänka klart och nyktert. Borde jag annat?

Skryter jag? Tycker inte det. Det är inte precis några snillen jag jämför mig med! Nej, det är inget skryt, bara ett uppgivet konstaterande att media är översvämmat av dumbommar! Att jag är smartare än dom är inte mycket att yvas över! Jag skäms inte, men jag skulle föredra att vara bättre än smarta människor än dessa.

Nu är det så att islam har dåliga sidor och goda sidor. Den som inte talar sanning och erkänner islams dåliga sidor tappar all trovärdighet. Det enda raka är att öppet erkänna islams dåliga sidor och framhäva de goda (vilka de nu är?)! Allt annat leder till att dom förlorar debatten och trovärdigheten!

Så erkänn att niqab, burka, heltäckande slöja är symboler för islams kvinnoförtryck! Genom att godkänna symbolerna så godkänner ni kvinnoförtrycket!

Eller är strategin att förneka kvinnoförtrycket i syfte att förneka islams dåliga sidor? Ett intellektuellt och moraliskt kramptillstånd!

Ni är helt rökta i längden om ni inte erkänner att alla negativa aspekter av islam måste fördömas, medan dom goda skall framhävas. Har jag rätt eller har jag rätt?

SVD
Med täckta ansikten kan vi inte mötas  Humanisterna tiger om grunden för sin tro   Kritiken missar målet   Vi är ingen nostalgisk kulturelit   ”Rasbiologi främmande för Humanisterna”   ”Wolodarski slarvar bort stort utvecklingsprojekt”
Sharia och de parallella rättssystemen  Vem har makten över Sharialagen?   Kan islams kvinnosyn förändras?   Islam är inte immunt mot sekularisering   Kvinnokroppen görs till slagfält

Filed under: islam

Ursprungsartikel
Källa: Klartexten! (importerat inlägg)

Inga kommentarer: