Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

tisdag 21 september 2010

JAG ÄR SMICKRAD

Idag har Ann-Charlotte Marteus skrivit en ny skröna i Expressen, denna gång har jag förvärvats äran att medverka till delar av texten.

Detta innebär att min blogg har trängt in i kärnan av oikofober på Stockholms ledarredaktioner.

Jag är smickrad! Ett bättre betyg kan jag knappast få! Det visar dessutom att mitt arbete inte varit förgäves.

I sin krönika skriver hon följande.

"Ta Thoralf Alfsson. Han står på SD:s riksdagslista. På sin blogg skriver han den 21 oktober 2009 ett inlägg med rubriken "Ann-Charlotte Marteus sjuka hjärna"."

Undrar hur länge Marteus sparat på detta "uppslag", troligen nästan ett helt år. Givetvis skriver hon inte ett ord om varför jag skrev ett inlägg på bloggen med denna rubrik. Anledning var att Ann-Charlotte Marteus skrivit en väldigt osmaklig text, som så många andra gånger. Här kommer ett litet smakprov och en länk till denna "krönika" vilket fick mig att skriva ett blogg inlägg.

"Plötsligt ser jag, för mitt inre öga, en Sverigedemokratisk partiledare, klädd i full SS-uniform, sittande i en skärblommig tv-soffa". 

Läs hela krönikan.

Kan man hitta på detta så har man en "sjuk hjärna".

När du läser detta Ann-Charlotte Marteus kan du kanske maila mig så att vi kan ta en fika när jag kommer till Stockholm som riksdagsman om några veckor. ;-)

När det gäller partiledardebatten finns det inte mycket att säga. Jo, en sak.
Programledarna var urusla och ställde inte dessa partiledare mot väggen. Inga obekväma frågor. EU och Euron lämades helt utanför liksom försvaret om jag nu inte missade något. Jag fick känslan av att de rödgröna bara pratade bidrag, vilket de ovillkorligen förlorar på. 

 



Ursprungsartikel
Källa: Thoralf Alfsson (importerat inlägg)

Inga kommentarer: