Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

måndag 23 augusti 2010

Valkompasser

Under helgen har jag roat mig med att testa olika valkompasser.

På Sveriges Radios fick jag följande resultat, efter att jag även markerat ”hjärtefrågor”:

Sverigedemokraterna är alltså partiet för mig i årets val, följt av moderaterna och övriga borgerliga partier.

SR-kompassen medgav även att stämma av mot enskilda riksdagskandidater. Där blev resultatet:

Närmast mig åsiktsmässigt ligger alltså Mattias Karlsson och Pavel Gamov.

Sedan testade jag SvD:s valkompass. Där blev resultatet:

Återigen kan jag konstatera att de tre riksdagspartier som jag en gång varit medlem i hamnar sist.

Än tydligare blir detta i val mellan blocken:

Men jag kommer alltså inte att välja något av partierna i 7-klövern.

Det får bli SD.




Ursprungsartikel
Källa: Jan Millds blogg - Tänd ett ljus! (importerat inlägg)

Inga kommentarer: