Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

lördag 28 augusti 2010

TV4 VD JAN SCHERMAN LJUGER I AFTONBLADET OM SD:S VALFILM



Att ledningen för TV4 kan vara så inkompetenta att man stoppar denna film! Den uppmärksamhet detta innebär är en vinst för Sverigedemokraterna. Det är redan det stora samtalsämnet hos mina grannar innan jag själv kände till TV4 beslut.

Jan Scherman motiverar sitt beslut på följande sätt till Aftonbladet.

"Men filmen kommer inte att visas i rutan. TV 4-gruppens vd Jan Scherman bekräftar för Aftonbladet att bolaget inte kommer att visa SD:s valfilm.

– Det finns två skäl. Den strider mot demokratiparagrafen i radio- och tv-lagen. Det andra är att det strider mot förbudet mot hets mot folkgrupp i yttrandefrihetsgrundlagen. Det är min bedömning som ansvarig utgivare.

– TV är både ljud, text och bild. Det sammantagna intrycket är väldigt entydigt. En grupp kvinnor i burkor och slöjor som aggressivt attackerar en pensionär för att roffa åt sig de pengar som representerar välfärden kan inte tolkas på annat sätt när man går till de här lagarnas urkunder och vad man egentligen menar när man talar om att man inte får uppamma hat som baseras på ras, kön eller religion."


Vem som helst kan ju se att Jan Scherman ljuger i Aftonbladet. Efter att jag sett filmen kan jag inte se att några kvinnor aggressivt attackerar en pensionär.

Istället borde man fråga sig om det är riktat mot kvinnor i burka eller mot pensionärerna? Jag kan inte se någon skillnad i filmen. Uppenbarligen har Jan Scherman fördomar.

Jag har tidigare ställt frågan om en bojkott av SVT under valdagskvällen eftersom man utestänger SD från slutdebatten. Nu känner jag att frågan bör ställas om inte TV4 skall bojkottas på valdagskvällen med anledning av detta beslut.

Jag är utsedd till finalist som bästa blogg i Kalmar och Öland! Gå in och rösta på följande länk.



Ursprungsartikel
Källa: Thoralf Alfsson (importerat inlägg)

Inga kommentarer: