Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

söndag 4 april 2010

Välkommen till det kravlösa landet Sverige, här blir man belönad för att få hjälp, ja inte svenskar förstås..

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=3603162

Man förvånas inte längre av de mest sjuka galenskaper som pågår här i Sverige numera.

Jag undrar jag, ”man” pratar om att Sverige behöver invandringen för arbetskraft. Hur är det möjligt? Arbetskraft då 60% av de som lever på socialbidrag är invandrare. Varför behöver vi hjälp utifrån då det knappt finns jobb till svenskarna? Duger inte vi? Samtidigt så ska vi hjälpa flyktingar, samt ”flyktingbarn” problemet med de här ”barnen” är bara att de har mustasch. Jag undrar jag hur många egentliga flyktingar som når Sverige? Då jag växte upp så minns jag riktiga flyktingar, det är den typ av invandrare som det idag har gått bra för. De som verkligen var tacksamma över att få möjligheten att komma till ett land som Sverige.

Sverige kallas ett rikt land(?) Nu har vi just haft en finanskris, jag vet att de skär ner på allt & det som är mest anmärkningsvärt är nedskärningarna inom vården, där det borde satsas mest. Jag undrar vill man på något sätt håna svenskarna? Duger inte vi? Då vi ska ta in ännu fler invandrare. Hur är det möjligt att vi behöver arbetskraft utifrån när vi tom skär ner på allt i Sverige för att spara? Vad sparar vi till? Såna här projekt eller? Varför ska vi hjälpa andra då vi borde ta ansvar över alla som  lever  här först? Är det rimligt att kunna erbjuda hjälp då?

Jodå. Idiotin har inga gränser. Först hjälper vi folk hit, sen ska de gärna sättas i första hand före svensken. Ja, annat vore ju rasistiskt, mot invandrarna. Skitsamma i svenskarna, de besitter ju redan vetskapen att de är så mycket mer (eller?) Här hjälper vi till med ekonomiskt bistånd då man som invandrare kan få mer att leva för än en arbetande svensk. Vi betalar alltså hyra, vård, tandläkare, möbler, försäkring & en summa att leva för varje månad. Utöver det så säljer vi bort våran egen kultur så att ingen som kommer hit på något sätt ska känna sig diskriminerad över att det känns svenskt på något sätt. Vi bjuder på SFI (SvenskaFörInvandrare). Men nu till det som just det här inlägget ska handla om:

Du som fått komma till Sverige får belöning för att du går SFI. 13 kommuner idag ska alltså satsa på detta projekt som beräknas att kosta det enorma beloppet på 270 miljoner. En kvinna fick 12000:- för att hon lärde sig svenska på 8 månader. Att lära sig språket ska väl vara en självklarhet? Även från invandrarnas sida. Om jag åker till ett annat land och definitivt om jag vet att jag ska bo där så VILL jag lära mig språket så fort som möjligt. Tänk vilken lyx att få betalt för det hela.

Jag sitter och funderar lite om det inte luktar lite smått rasism? De som lagt upp det hela, anser de att invandrarna utan den här ”moroten” är ganska så hopplösa? Inte lockar man svenskar på detta sätt? Det är som att erbjuda en arbetslös svensk ett toppjobb, helt serverat, man får sin lön men just för att man tackade ja så kan man även få en bonus på tex 12000:- .

Vad ger det här för budskap till de som kommer hit? Sverige, det kravlösa landet. Som hundägare & förälder så är det något av det viktigaste jag vet, att man ska vara bestämd & sätta gränser. En lydig hund är en lycklig hund. Ett barn som blir fostrad med vissa krav & gränser blir ett lyckligare barn.

Jag kan verkligen inte förstå vem som ska vinna på det här? Sverige (läs: galningarna)säljer ut sig själva totalt.

Undrar också vad vi svenskar har gjort för något ont som inte får sådan hjälp här trots att vi dragit massor av tunga strån till stacken genom alla dessa år.

No related posts.

Relaterade inlägg tack vare Yet Another Related Posts Plugin.



Ursprungsartikel
Källa: Allahu Akbar (importerat inlägg)

Inga kommentarer: