Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

söndag 4 april 2010

Hur kan det komma sig att det alltid är synd om brottslingar?

I Aftonbladet idag tar de ytterligare ett steg för att minska mordet på den 78 åriga kvinnan. I Expressen sedan lägger de fram en snyftar version om 3  tonåringar som stjäl en bil och kör ihjäl sig. Familjen vill ha det till att de blivit jagade av Polisen. Jag börjar med den artikel som gör mig mest upprörd, eller på ren svenska förbannad. Saxar ur för att ni skall förstå vad som får blodet att rusa.

”– Jag stod vid bankomaten och skulle ta ut pengar när det hände, men jag såg inte vem som gjorde det. Det har jag sagt till polisen gång efter gång, men de lyssnar inte.
Tillsammans med sin 39-årige storebror äger mannen en Mazda 323 som polisen nu har tagit i beslag. Men enligt 36-åringen körde han en helt annan bil den dagen.
Vi åkte i en gul Renault, inte i Mazdan, den var på service.
Han berättar också att han såg den svårt misshandlade Inger ligga på marken.

Jag la min hand på henne och kände att hon andades. Jag skrek efter ambulansen att de skulle komma fortare, säger 36-åringen.

Han är inte misstänkt för något brott, men fruktar nu för sin familjs liv. På flera internetsajter har deras personuppgifter lämnats ut. Familjen kommer från ett land i Mellanöstern och många rasistiska och hotfulla kommentarer sprids nu kring hans anhöriga.

Jag vågar inte skicka barnen till skolan, hur kan polisen få läcka sådana här uppgifter?”

Men att han inte ringer Polisen och meddelar var hans bror är som han vet är misstänkt för mordet det rör han inte i ryggen. Men att folk har fått reda på att hans familj är inblandad och pratar om att göra samma som hans kultur säger till dem för sin heder det skrämmer han!!!! Detta gör mig upprörd. Han har skyddat sin bror men nu när bloggar och internet publicerar hans uppgifter så de inte kan gömma sig längre då får han snyfta ut i Aftonbladet. Lågt djävligt lågt.

Nu till den andra artikeln. Det är synd när unga dör, men stjäl man en bil när man är 14 år gammal vet man om att det man gör är olagligt. Du vet heller inte hur du framför samma fordon. Men att som föräldrarna skylla sina egna tillkortakommanden på Polisen det är uselt.

Varjager

P.S Ursäkta om det låter hårt men jag blir snart spy sjuk på medias vinklande av att alltid försvara brottslingar.




Ursprungsartikel
Källa: Varjager's Weblog (medlem)

Inga kommentarer: