Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

onsdag 2 december 2009

Västerbottens-Kuriren upplåter plats för hot om våld mot SD

Mandi Edeljung

På VK-bloggen kan man sedan den 24 november i år läsa en bloggpost från Mandi Edeljung där han skriver om att han vill se Sverigedemokraternas skalpar på ett fat. Mandi Edeljung kopplar även i sin bloggpost samman sverigedemokrater med nazister och klargör att han vill att dessa skall dödas. Detta har väckt reaktioner från läsare på VK utan att tidningen agerat.

Här kan du läsa texten som publicerats på VK-bloggen:

Mer Film! Mer Filosofi! Mera Sverige Demokraterna!
Av Mandi Edeljung, tisdag 24 november 2009 klockan 11:37

Såg nyligen en film, en välldigt bra film! Hopp insperation och lycka förde den med sig. Men framförallt fick den mig att göra en liten koppling. Jag hade inte haft något emot att tillhöra The apache gänget i filmen Inglourious Basterds skalpa nazister och befria dom från sina ledare.

Det är lite synd att jag inte levde i den tiden för att ha kunnat tillhöra en sådan vacker skara människor. Men så slog det mig att det kanske finns ett sätt att tillhöra en likande grupp dock utan samma prestige.

Sveriges alldeles egna social nationalistiska parti: Sverige Demokraterna synd bara att ni är tillräckligt stora för att den vackra planen skulle genomföras. Men en dag kanske man kan hoppas att ni växer så att ni kan bringa njutning till mina drömmar små om era skalpar på mitt fat :) In the ways of Nazi killing’, you still just an amatuer…Would you like to go pro?

Besök VK-bloggen>>

Fria Nyheter har tagt emot flera mail från personer som reagerat negativt över att bloggposten publicerats på tidningens blogg.

För kontakt med artikelförfattaren:
info@frianyheter.nu



Ursprungsartikel
Källa: Fria Nyheter (importerat inlägg)

Inga kommentarer: