Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

tisdag 7 september 2010

SOCIALDEMOKRATISKT VALFUSK

I vallagen finns följande paragraf.

Ordning m.m.

3 §
På ett röstmottagningsställe eller i ett utrymme intill detta får det inte förekomma propaganda eller annat som syftar till att påverka eller hindra väljarna i deras val.

När jag idag besökte förröstningslokalen i Byxelkrok för att lägga ut namnvalsedlar fann jag detta.


ICA-butiken i Byxelkrok den 6 september klockan 10:30

Inte nog med att Socialdemokraterna i Borgholm lagt ut sin valpropaganda tillsammans med valsedlarna man hade dessutom draperat hela bordet med rött papper. Man kan tro att det handlar om en julmarknad.
 
Helt sanslöst!

Jag undrar om ansvarig person i ICA-butiken också är aktiv socialdemokrat eller vänsterpartist. Någon annan förklaring går knappast att finna på detta "röda" valfusk.

Jag informerade ansvarig person i butiken om att det enligt vallagen inte är tillåtet att ha valpropaganda men då surnade han till och jag kunde endast uppmana honom att ta bort detta. Vilket inte omedelbart gjordes så därför dokumenterade jag det hela med min kamera.

Anmälan kommer givetvis skickas till valmyndigheten, inklusive bildbevis.

Även till valfusk@sverigedemokraterna.se



Ursprungsartikel
Källa: Thoralf Alfsson (importerat inlägg)

Inga kommentarer: