Det finns snart inga gränser för hur man skall få Mona att framstå som ett offer. Det var ju inte med mening hon handlade på statens kreditkort, det var ju inte hennes fel att bilen vare sig var skattad eller besiktigad och felparkerad. Upprepar man detta då är det en förtalskampanj mot Mona. Dn idag. Det värsta av allt är ju att hon gjorde allt det som det skojas om. Men säger man det är det förtal.
”Sedan några månader florerar ett fejkat kedjebrev från Mona Sahlin med Socialdemokraternas logga och med Sahlins tips för att få ekonomin att gå ihop – skippa TV-licensen, strunta i parkeringsböter etc. Den som får mejlet uppmanas att skicka det vidare till tio personer, annars är det risk för regeringsskifte.
Enligt Ibrahim Baylan har förtalskampanjen mot Sahlin ökat i styrka sedan statsråden Mats Odell och Sven Otto Littorin kallat de rödgrönas budgetalternativ för Toblerone politik. Han menar att det gav ett sorts grönt ljus till valarbetarna.
– Vi får allt fler tecken på att det ökar i spridning. Därför kräver jag nu att den moderata partiledningen agerar och ger en tydlig signal att det inte är acceptabelt att falskeligen sprida uppgifter vars syfte bara är att misskreditera Mona Sahlin, säger han.”
Det är så typiskt PK media. All sanning skall förklaras vara förtal.
Varjager
Ursprungsartikel
Källa: Varjager's Weblog (medlem)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar