Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

tisdag 17 augusti 2010

Miljöpartiet, Yvonne Ruwaida, Stockholm och finanserna

Yvonne "Och så har jag med mig tejp." Ruwaida - finansborgarråd?

Vi har ju inte gjort så många affischer om lokalpoltik men vi kom på att Yvonne ”Och så har jag med mig tejp.” Ruwaida kandiderar till en av ledande positionerna i Stockholm.

Om vi hade formulerat en kort beskrivning av henne som en kontaktannons så hade det låtit ungefär så här:

Jag är en quinna på 40 år som gillar att åka taxi, restaurangbesök, shoppa och ringa utlandssamtal. (om jag kan få skattebetalarna att stå för notan). På mina lediga stunder så ägnar jag mig bland annat åt att lova bort pengar till hemlösa som jag sedan struntar i.

Vi hoppas innerligt att de stockholmare som röstar på Miljöpartiet uttnyttjar sin möjlighet till att kryssa bort Ywonne!

Bloggar etiketter: , , , , , , ,



Ursprungsartikel
Källa: Valaffisch.se (importerat inlägg)

Inga kommentarer: