Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

fredag 12 februari 2010

ÄR TIDNINGEN DAGEN ISLAMOFOBISK?

Här kommer några citat från tidningsartiklar den senaste tiden som handlat om min blogg.

"Hans blogg handlar till stor del om att misstänkliggöra muslimer som Thoralf Alfsson gärna drar över en kam."
Barometern 100205

"De flesta av Sveriges muslimer bär på odemokratiska värderingar. Majoriteten har "shariatänk" i sig, tror Alfsson."
Sydsvenskan 100117

Så kan det se ut när media skriver om mig och min blogg. Det faktum att jag är väldigt kritisk mot islam brukar ofta få ett stort utrymme i artiklarna. Uppenbarligen inbillar sig dessa journalister att detta skall vara negativt för allmänhetens syn på mig som politiker och min blogg men jag tror att det faktiskt istället gynnar mig och Sverigedemokraterna.

För några år sedan kom jag in på Expo:s lista över islamofobiska bloggar tillsammans med Kurt Lundgren. Jag räknar detta snarare som en merit, precis som Kurt Lundgren gjorde och inte som något negativt.

Jag brukar ibland länka till artiklar i den kristna tidningen Dagen då de ofta uppmärksammar händelser som inte passar in i de politiskt korrekta medierna, där dessa händelser därför ofta utelämnas.

Nu har jag under en dryg vecka hållit ett extra öga på Dagen och frågan jag ställer mig är om inte tidningen är islamofobisk? Här kommer en liten sammanställning på rubriker som funnits i tidning de senaste veckorna.

Döm själva.















Antalet artiklar som riktar kritik mot islam och muslimer överstiger antalet på min blogg med god marginal ;-)
Nu är dessa artiklar dock inte skrivna av sverigedemokrater och då kommer det förstås i ett helt annat ljus, de är skrivna av personer som verkligen ser till "alla människors lika värde" och då kan man inte vara islamofobisk.

När kommer Niklas Orrenius göra en artikelserie om den "islamofobiska" kristna tidningen Dagen?



Ursprungsartikel
Källa: Thoralf Alfsson (importerat inlägg)

Inga kommentarer: