Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

söndag 31 januari 2010

Nya Malmö bombsäkra daghem

Jag hade hoppats att min lille son Jacob, 2,5 år, skulle kunna växa upp i min hemstad. Han gillar Malmö FF och Zlatan.
- Min fråga till dig, Illmar: - Är han värd ett skydd och ett kommunalpolitiskt stöd från trakasserier i Malmö, eller är även han ansvarig för israelisk politik?” Det undrar Malmöbon Björn Goldman i en debattartikel på Newsmill.

Sedan min lille son Jacob, 2,5 år, som jag hade hoppats kunna växa upp i min hemstad. Han gillar Malmö FF och Zlatan. Han går – tillsammans med ca 20 andra barn – på det enda judiska dagiset. Dagiset är omgärdat av övervakningskameror. Jacob passerar varje dag en sluss med bombsäkra ingångar i samband med att pappa eller mamma hämtar honom. När dagiset skulle märka sina västar så vågade man inte skriva namnet på dagiset på dem. Listan kan göras lång.

Artikelförfattarens fråga till Illmar:

- Är han värd ett skydd och ett kommunalpolitiskt stöd från trakasserier i Malmö, eller är även han ansvarig för israelisk politik? Skulle han vara värd ett politiskt stöd även om han växer upp och stödjer existensen av en judisk stat?



Ursprungsartikel
Källa: Fria Nyheter (importerat inlägg)

Inga kommentarer: