Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

lördag 30 januari 2010

Muslimska klasskamrater skulle ”halalslakta” Jacob


Tonårskillen från Malmö, Jacob med judiskt ursprung, berättar om den där dagen förra året. Dagen då han hotades för sitt ursprungs skull.

– Jag och några kompisar kom gående i skolan. En kille kom fram och sa att jag skulle halalslaktas.

Hotet kom utan förvarning, säger Jacob.

– Det lät konstigt och jag försökte att inte bry mig.

En stund senare kom killen tillbaka med en kompis. Kompisen sa till Jacob att han var en jävla jude och inte skulle snacka skit.

– Han sa att vi sagt ”jävla muslimer”, men det var helt påhittat. Sedan ropade han jude högt flera gånger när jag gick därifrån.

När Jacob kom hem berättade han det för sin mamma. Han tog också upp det med en lärare och polisanmälde händelsen.

– Läraren tog tag i det direkt. Det var jättebra, säger Jacobs mamma.

Skolan som Jacob gick på är ganska liten. När det händer något brukar det komma fram. Men hon har fler barn och oroas av hoten i skolvärlden.

Skånskan



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt (medlem)

Inga kommentarer: