”När Newsmill "bjuder in publiken" att kommentera blir det uppenbart vilka det är som trivs och frodas på sajten. Det är inte något köksbordssamtal i genomsnittliga svenska hem som flyttat över. Kikar man in i kommentarfälten är det som att ha hamnat på krogrundan efter ett Sverigedemokratiskt partimöte.”
”Newsmills publicistiska profil är både ett uttryck för och bidrar till en politisk samhällsförskjutning. När greve Ian Wachtmeister dyker upp för att utropa främlingsfientlighet till "det som alla tänker", samtidigt som han slår ett slag för Berlusconi ("alldeles tydligt en trevlig och rolig person"), eller när framträdande Sverigedemokrater ges omfattande utrymme att "diskutera" problemen med muslimer och "våra islam-älskande politiker", är det inte som en del av åsiktsbrytningen i det offentliga rummet. Det är ett steg mot normaliseringen av rasistiska utgångspunkter.”
Man upphör aldrig att förvånas över vad aftonbladet kan tillåta på sin sajt. Aftonbladets motto ”Sparka på Sverigedemokrater” tycks gagna alla som har något dumt att säga om oss Sverigedemokrater. Men all publicitet är bra även dålig.
Läs även andra bloggares åsikter om Sverige, Sverigefientlighet, Svenskfientlighet, Floskler, Aftonblaskan
technorati tags: Sverige, Sverigefientlighet, Svenskfientlighet, Floskler, Aftonblaskan
Jag har placerat min blogg i Helsingborg på bloggkartan.se
Ursprungsartikel
Källa: Dragan Klaric (medlem)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar