Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

onsdag 30 september 2009

Det finns ingen brist på floskler hos aftonbladet..

Näthatarna tål inte ljuset

Allra värst är detta i anslutning till artiklar om invandring, eller som förra veckan – om Sverigedemokraterna. Och de mest fascinerande är de som inte ger upp. De som skriver igen och igen utan att publiceras, men skriver ändå. Och för varje kommentar blir konspirationsteorierna allt mer fantasifulla. Konspirationer om massmedierna i Sverige, om hur journalisterna är köpta, om hur vi är tvingade av någon osynlig överstatlig makt att censurera folk som inte är politiskt korrekta. Ibland är det humor, ibland kan man skratta åt eländet, men lika ofta fastnar skrattet i halsen.

Jag mår illa när jag läser vad Sofia Mirjamsdotter på aftonbladet skriver! Varför mår jag då illa undrar ni? Ja en av de främsta orsakerna att jobbar man på aftonbladet som Sofia Mirjamsdotter gör då ska man inte använda sig av orden yttrandefrihet, åsiktsfrihet och demokrati! Då vi alla vet att detta är begrepp som aftonbladet och dess så kallade journalister inte vet ett dugg om.

Konspirationsteorier skriver Sofia Mirjamsdotter och vill få det till att framstå som om alla som nämner ”Lilla Saltsjöbadsavtalet” eller ens vågar yttra orden mörkläggning när det kommer till hur svensk media och främst då aftonbladet mörkar allt det negativa i spåren av den enorma och hejdlösa massinvandring Sverige har skulle på något sätt vara korkade som inte vet ett dugg.

Sen går hon på med ett tungt ord ”Näthatare” måste vara något Sofia Mirjamsdotter uppfann eller så var det kanske någon som uppfann det åt henne, man vet aldrig med aftonbladet. Aftonbladet kör ju enligt egna spelregler, på aftonbladet existerar inte begreppen etik, moral och sanning så då använder sig aftonbladet och dess så kallade journalister av ord som de uppfinner. Men om vi utgår från ordet ”Näthatare” då skulle det innebära att Sofia Mirjamsdotter talar om människor som hatar Internet! Men vänta lite hur kan Sofia Mirjamsdotter veta vad vissa människor hatar? Borde det inte rimligen vara ”Aftonbladethatare” För jag kan inte tänka mig att alla som skriver kommentarer eller driver bloggar hatar Internet!

Sen helt plötsligt går Sofia Mirjamsdotter in på så välbekanta ord på aftonbladet som idioter, galningar, korkade rasister och kvinnofientliga bittra jävlar som för mycket väsen. Så om man tycker att aftonbladets artiklar suger då är man enligt Sofia Mirjamsdotter, galen, idiot, korkad rasist och kvinnofientlig bitter jävel. Intressant att aftonbladet tycker så om många av sina läsare, det måste höja aftonbladets upplaga att kasta skit på sina läsare. Att man inte gör Sofia Mirjamsdotter till chefredaktör på aftonbladet, hon har ju så sunda värderingar om de som i slutändan betalar för hennes lön antingen genom att köpa aftonbladet eller genom det skattefinansierade presstödet.

Kan hälsa Sofia Mirjamsdotter att jag gömmer mig inte, jag finns här med mitt namn och bild och vill du ha min hemadress så kan du väl e-posta mig och fråga. Jag har inget att dölja och jag säger vad jag tycker utan att behöva skämmas för det eller ha dålig nattsömn. Kan du Sofia Mirjamsdotter och dina kolleger på aftonbladet säga detsamma?

Dragan
Dragan Klaric

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Technorati technorati tags: , , ,

Jag har placerat min blogg i Helsingborg på bloggkartan.se



Ursprungsartikel
Källa: Tant Elisabeths blogg (medlem)

Inga kommentarer: