Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

söndag 7 juni 2009

Fiasko för partiernas Youtube-filmer

De svenska partierna följde Obamas kampanj för att dra lärdom och nu finns mängder av egenproducerade inslag om EU-valet.

Men hittills har ingen sett filmen när centerledaren Maud Olofsson förtidsröstar och bara sex kollat in tvåan Olle Ludvigssons (S) valmöte. Fp-ledaren Jan Björklunds torgmöte har lockat 58.

Bandade intervjuer eller tal som läggs ut på Youtube är inte särskilt spännande.

Bäst lyckas dock Piratpartiet. Ett smygfilmat inslag om hur partiets valsedlar i en valstuga slängs när dagen är slut har lockat nästan 45 000.

Partiernas tv-reklam går hyfsat bra. Den har fått draghjälp av tidningar som lagt upp länkar till klippen.

Men pr-konsult Paul Ronge är inte imponerad.
- Partierna verkar ha svårt att hitta frågor som når hjärtat, engagerar och visar att det gör skillnad i hur man röstar, säger han.
Ronges teori är att EU-kritiska partier har bättre förutsättningar att göra bra filmer än de som satsar på “tyck om mig”.


Källa: Expressen

————————————————————————————–

Ingen nämner något om SD Television (Sverigedemokraternas egen kanal)

SD TV startade 8 december 2008 och har sedan dess producerat över 78 stycken filmsnuttar på 10 minuter vardera. Över 22.000 kanalvisningar kan man skryta med. 281 individer abonnerar på kanalen och över 84.787 videovisningar.

Dragan, Hans-Olof och Mikael är drivkraften bakom detta projekt och grabbarna gör ett kanonjobb trots att lönen är 0:-. eftersom man jobbar volontärt för partiets skull. Vill ni veta sanningen om Sverigedemokraterna så gå in på deras hemsida SD Television och avgör själva vad ni ska tycka om partiet och ni kommer att upptäcka att det är helt vanliga människor, precis som du och jag.


Elisabeth





Ursprungsartikel:
http://www.klaric.se/archives/7444

Källa: Dragan med vänner (Medlem)

Inga kommentarer: