Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

lördag 21 februari 2009

Pär Ström sågar "Män som hatar kvinnor"

Ursprungsartikel:
http://vastarvast.blogspot.com/2009/02/par-strom-sagar-man-som-hatar-kvinnor.html


"Man kan konstatera att Salander är en djupt otrevlig person med svår kriminell belastning. Hon sviker sina närmaste vänner, hon har förskingrat till sig tre miljarder kronor, hon begår regelmässigt brotten 'dataintrång' och 'olaga hot', hon ägnar sig åt grov misshandel, och hon har förmodligen minst ett liv på sitt samvete.

Ifall Lisbeth hade varit man hade hon betraktats som ett avskum. Men nu är hon kvinna, och då är det en annan sak. En HELT annan sak!"

Salander feministernas våta dröm.

Till skillnad från Jimmie Åkesson så har jag aldrig läst någon annan bok av Stieg Larsson än den om Sverigedemokraterna.

Jag tänker definitivt inte läsa något så upphaussat som Millenium-trilogin.

Inte heller läst Guillous Hamilton-böcker eller de om Arn (inte ens sett filmerna), bara hans häxbok och en som jag tror hette "Nya Riket" (reportagesamling), eller Liza Marklund (har ni tänkt på att hon utseendemässigt är lik Ann Coulter?).



Så jag har tyvärr inte kunnat bilda mig en uppfattning om den löpsedelsskapande debatten om "Gömda".


Källa: Väst är bäst (gästinlägg)

Inga kommentarer: