Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

lördag 31 januari 2009

Rasist-TV och Federley

Ursprungsartikel:
http://beskt.blogspot.com/2009/01/rasist-tv-och-federlay.html


Är det bara jag som såg Uppdrag granskning i går kväll? Jag frågar därför att jag inte ser de stora rubrikerna i tidningarna i dag. Fastän jag sällan bevittnat maken till främlingsfientlighet!

Jag lämnar åt sidan programmets pinsamma inledning om ett 30-tal svenska katoliker som hade oturen att vara ogillade av Lars-Göran Svensson (ni minns väl valstugeplojen med Janne Josefsson? Det var LG Svensson redan då). Och går direkt på rasistavsnittet, det om de spanska hundarna. Pudelns kärna, så att säga.

Är det bara jag som hörde länsveterinären säga att import av främlingar innebär nya sjukdomar? Att "dom" där borta minsann inte är renliga? Att vi inte skall släppa in fler invandrare? Att vi i stället borde nöja oss med inhemsk "produktion"? Ja, så sa faktiskt länsveterinäre. En satans nazist. Helt klart. Men vågar någon skriva om det? Va?

Fredrik Federley, snälla, om du läser denna blogg, hjälp mig att bekämpa rasismen på SVT. Och i veterinärkåren.


Källa: Beska droppar (medlem)

Inga kommentarer: