Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

måndag 13 september 2010

Jag tror till och med att det verkliga stödet för SD kan vara ännu högre.

Så säger en statsvetare i Aftonbladet. Han säger dessutom en hel del kloka saker.

”Stig-Björn Ljunggren, statsvetare:
Jag tror att SD har haft det här stödet hela tiden. Men de har fått hjälp med mobiliseringen av sin reklamfilm som sätter fingret på de två sakerna som de hävdar. Ett: välfärden för svenskarna trängs undan av invandrarna Och två: man får inte diskutera detta. Jag tror till och med att det verkliga stödet för dem kan vara ännu högre. ”

Klockren analys.Sedan har vi ett par riktig sop-journalist och författare.

”Linnea Nilsson, journalist och författare till en bok om SD:
– Det finns många förklaringar. Incidenter som gårdagens knivattack kan reta upp folk som funderat på att rösta på SD och få dem att bestämma sig. Sedan tror jag att många tycker att den pågående valrörelsen inte berör dem. Den är så långt i från deras egna liv. Så jag tror att SD har vuxit för att det finns ett stort missnöje.

Marie Demker, professor i statsvetenskap:
– Frågan är om de har så stort stöd. En mätning räcker inte för att säga att de har ökat. (I princip i varenda mätning de senaste året.)Trenden som finns är att de har stabiliserat sig och nu ligger runt fyra procent. ”

Största angreppet på demokratin i Sverige bedöms som en ”incident”……Nu vet ni vilken dumhet vi kämpar emot.

Varjager




Ursprungsartikel
Källa: Varjager's Weblog (medlem)

Inga kommentarer: